دسته‌بندی نشده

تاثیر ماساژ برای جوانسازی پوست

تاثیر ماساژ برای جوانسازی پوست

ارتباط بین زیبایی و ماساژ

پوست صاف تری می خواهید؟ پوست سفت تر؟ موهای براق تر؟ البته که انجامش میدی! اما قبل از اینکه به راهروی زیبایی بروید، شاید زمان آن رسیده است که رویکرد عملی تری داشته باشید. یک ماساژ خوب بیشتر از شل کردن عضلات شما انجام می دهد. بدن را از سر تا پا زیبا می کند!

 

شش حرکت را با دکتر خونه پیش ببرید

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت اول

بهبود رنگ پوست

چه کسی پوست صاف و درخشان نمی خواهد؟ ماساژ می‌تواند به چند روش به پوست بی‌درخشش شادابی بیافزاید. اول، جریان لنفاوی را بهبود می بخشد. به عبارت دیگر، بدن شما را از شر سموم خلاص می کند و فضای بیشتری را برای مواد خوب مانند اکسیژن و مواد مغذی ایجاد می کند. و ماساژ جریان خون را افزایش می‌دهد که اکسیژن و مواد مغذی تازه را به پوست می‌رساند و حضور گلبول‌های قرمز خون را تشویق می‌کند. این پوست را تغذیه و روشن می کند، التهاب را کاهش می دهد و درخشندگی طبیعی کاملی به شما می بخشد.

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت دوم

به علاوه، ماساژ لایه بردار است. تمام ورز دادن و نوازش به آرامی لایه بالایی سلول های مرده پوست را از بین می برد که باعث می شود پوست شما ظاهر و احساس بهتری داشته باشد.

موهای سالم تر

موهای عالی از پوست سر شروع می شود. ماساژ ملایم پوست سر جریان خون را افزایش می دهد، که ممکن است شوره سر را کاهش دهد، ریشه موهای شما را تقویت کند، موهای شما را بلندتر کند و به مرور زمان موهای قوی تر و درخشان تر داشته باشد. و علاوه بر موهای عالی، ماساژ پوست سر برای سردرد نیز معجزه می کند.

روزهای بیماری کمتر

هیچ کس وقتی پیر شده و سرفه می کند احساس زیبایی نمی کند. ثابت شده است که یک ماساژ خوب با افزایش جریان لنفاوی سالم و بهبود گردش خون، ایمنی شما را در کمتر از یک جلسه تقویت می کند.

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت سوم

 

پوست سفت تر

ماساژ در هر سنی برای پوست شما مفید است، اما فواید آن بیشتر در دهه 40 سالگی و بعد از آن قابل مشاهده است. وقتی جوان هستید، بافت پوست شما به طور طبیعی قوی و انعطاف پذیر است. اما با افزایش سن، خاصیت ارتجاعی پوست شما شروع به فروپاشی می کند و بیشتر در معرض جاذبه قرار می گیرد.

ماساژ ممکن است تولید کلاژن را افزایش دهد، پروتئینی در پوست شما که مسئول ایجاد کشش و استحکام است. با افزایش کلاژن، پوست شما محکم تر و جوان تر به نظر می رسد.

خواب زیباتر

همه ما چند بار روی میز ماساژ چرت زده ایم، اما مزایای خواب ماساژ فراتر از یک چرت زدن سریع است. ماساژ باعث افزایش سروتونین، کاهش هورمون های استرس و کاهش درد برای خواب شبانه آرام و ترمیم کننده می شود.

تاثیر ماساژ برای جوانسازی پوست

حرکت چهارم

پوست خود را مرطوب کنید

ماساژ به کاهش تنش در پوست و بافت های متصل کمک می کند تا خون راحت تر به پوست شما دسترسی پیدا کند. گشاد شدن مویرگ های سطحی به پوست شما درخشندگی سالمی می بخشد زیرا خون راحت تر جریان می یابد و رنگ و تن را بهبود می بخشد. بافت پوست شما می‌تواند نرم‌تر و لطیف‌تر به نظر برسد زیرا افزایش گردش خون باعث تغذیه و آبرسانی می‌شود. این ماده مغذی پوست شما را بازسازی می‌کند و آن را قادر می‌سازد رطوبت را راحت‌تر حفظ کند و سلول‌های قدیمی‌تر پوست را با سلول‌های جدیدتر و سالم‌تر جایگزین کند – پوست خشک را با پوستی شاداب جایگزین می‌کند!

لایه برداری – ماساژ به از بین بردن ناخالصی های پوست کمک می کند

ماساژ منظم به کاهش تجمع سلول های مرده پوست در سطح پوست کمک می کند. لایه برداری سلامت و ظاهر پوست شما را بهبود می بخشد، منافذ را سفت می کند، بافت پوست را بهبود می بخشد و به پوست شما درخشندگی بیشتری می بخشد. ماساژ به تولید غدد پوست کمک می کند و به پوست شما اجازه می دهد عرق کند و ناخالصی هایی مانند اسید اوریک را از بین ببرد. اصطکاک و حرکت ماساژ، روغن های ساخته شده را به بیرون و از منافذ دور می کند و باعث می شود عناصر ناسالم در خون دفع شوند. سپس مواد مغذی و رطوبت حاصل از لوسیون ماساژ می‌تواند راحت‌تر جذب شود و به شما کمک کند سالم‌تر به نظر برسید.

 

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت پنجم

 

ماساژ برای ضد پیری – جوانتر به نظر رسیدن

استرس می‌تواند پوست شما را خراب کند و باعث شود که ظاهری ضعیف داشته باشید. اگر به ژست های استرس زا ادامه دهیم، چین و چروک ها می توانند در راستای عضلات منقبض شده ایجاد شوند. ماساژ می تواند تنش را از بین ببرد و ماهیچه ها را شل کند و ظاهر و ایجاد چین و چروک را کاهش دهد. افزایش جریان خون و دفع مواد زائد به بازسازی سلولی کمک می کند و از مقاومت پوست شما در برابر عفونت ها و بیماری ها حمایت می کند و باعث می شود پوست شما صاف تر و جوان تر به نظر برسد.

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت ششم

بعد از بارداری یا کاهش وزن پوست را سفت کنید

ماساژ می تواند با کمک به بازسازی پوست به شما کمک کند تا پس از بارداری یا کاهش وزن به حالت اولیه برگردید. ماساژ با بهبود خاصیت ارتجاعی پوست، گردش خون را افزایش می دهد و به مواد مغذی اجازه می دهد تا پوست خسته و کشیده را دوباره پر کنند. ترک‌های پوستی زمانی که سلول‌های مرده پوست برداشته می‌شوند، راحت‌تر بهبود می‌یابند و منافذ پوست را باز می‌کنند و به پوست شما اجازه تنفس می‌دهند. همانطور که سلول ها بازسازی می شوند، می توانید متوجه بهبود رنگ پوست و کاهش ترک های پوستی خود شوید.

 

دکتر خونه تاثیر ماساژ برای پوست

حرکت هفتم

اگر می خواهید ماساژ درمانی را امتحان کنید تا با پوست سالم تر ظاهر و احساس بهتری داشته باشید، آن را امتحان کنید. ماساژ همچنین به ماهیچه‌ها، مفاصل و کل بدن کمک می‌کند تا به شما کمک کند تا پوستی جوان، سالم و شاداب داشته باشید!

چرا ماساژ صورت به شما پوستی سفت‌تر می‌دهد؟

 چرا ماساژ صورت را در برنامه روزانه مراقبت از پوست خود قرار ندهید.

 

می توانید ماساژ صورت را به تنهایی یا با کمک پزشک انجام دهید. می توانید از روغن ها، کرم ها یا غلتک های صورت استفاده کنید. این روش نقاط تنش روی صورت، گردن یا شانه ها را تسهیل می کند.

 

متخصصان نشان داده اند که یک ماساژ پنج دقیقه ای صورت هر روز می تواند جریان خون را به میزان قابل توجهی در صورت افزایش دهد و چهره شما را درخشان تر و سالم تر نشان دهد و این کار را می توان با دست یا با استفاده از ابزارهایی مانند غلطک انجام داد. این مقاله نشان می دهد که چگونه ماساژ صورت به شما کمک می کند تا به پوستی که می خواهید در راحتی خانه خود برسید.

فواید ماساژ صورت

انجام ماساژ صورت مزایای زیادی دارد و در زیر به جزئیات بیشتر در مورد رایج ترین اثرات مشاهده شده توسط افرادی که به صورت روزانه آن را انجام می دهند خواهیم پرداخت:

 

     1. از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند

با ماساژ صورت، می توانید تولید کلاژن را تقویت کنید که به نوبه خود به کاهش ظاهر خطوط ریز و چین و چروک کمک می کند و در عین حال تنش عضلانی صورت را آرام می کند.

 

     2. ناراحتی سینوسی را برطرف می کند

ماساژ صورت با کاهش تنش و احتقان ناشی از سینوس، ناراحتی سینوسی را تسکین می دهد. همچنین به تخلیه مخاط، کاهش سردرد و افزایش گردش خون کمک می کند.

 

     3. آکنه را کاهش می دهد

ماساژ صورت به دفع سموم کمک می کند و به جلوگیری از مسدود شدن منافذ که می تواند منجر به آکنه شود کمک می کند. با ماساژ منظم صورت، بافت پوست بهبود می یابد و اسکار آکنه نیز می تواند کاهش یابد.

 

     4. رنگ چهره را روشن می کند

ماساژ صورت گردش خون را تقویت می‌کند، می‌تواند تیرگی پوست را کاهش دهد و شادابی و رنگی درخشان به شما بده

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *