دسته‌بندی نشده

یوگا و ماساژ صورت

 تمرین یوگای صورت و فواید ضد پیری آنها

 

هیچ کمبودی در سبک های مختلف یوگا برای انتخاب وجود ندارد، اما در اینجا یک نوع نوظهور وجود دارد که ممکن است هرگز نام آن را نشنیده باشید: یوگای صورت.

علاوه بر داشتن اثرات بالقوه ضد پیری، یوگا برای صورت شما ممکن است به آرامش و کاهش تنش کمک کند، مانند عضلات اطراف شقیقه‌ها و بین چشم‌هایتان. (این نوع تنش می تواند به مشکلاتی مانند خستگی چشم و سردرد تنشی کمک کند.)

یوگای صورت چیست؟

«یوگای صورت» تمرین‌های صورت را توصیف می‌کند که برای تقویت و کشش ماهیچه‌های صورت انجام می‌شود، معمولاً در تلاش برای مبارزه با نشانه‌های پیری.

تمرینات صورت در واقع سابقه طولانی استفاده در درمان برخی از شرایط سلامتی دارند که بر کنترل عضلات تأثیر می‌گذارند، از جمله سکته مغزی و فلج بل. به این ترتیب، به نظر منطقی است که همین تمرینات به کاهش ظاهر پیری پوست کمک کند، زیرا مطالعات نشان می دهد که مسائل مربوط به سن مانند افتادگی (تخریب بافت صورت) تا حدی به دلیل از دست دادن عضلات است.

در حالی که هنوز شواهد زیادی وجود ندارد ثابت کند که روش یوگای صورت به طور قابل اعتماد و همچنین مداخلات دیگر مانند کرم ها و بوتاکس، طرفداران این عمل ادعا می کنند که مزایای آن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • کمک به صاف کردن چین و چروک و خطوط ریز
  • لیفت کردن پوست دور چشم و جلوگیری از افتادگی زیر چشم
  • تقویت و حجیم کننده گونه ها
  • سفت کردن پوست اطراف گردن و خط فک
  • کاهش فشار، درد و تنش در عضلات بیش از حد کار شده

تمرینات یوگای صورت

بر خلاف برخی از انواع یوگا، مانند بیکرام یا آشتانگا، یک توالی یوگای صورت استاندارد برای پیروی وجود ندارد. در عوض تمرین‌های مختلف زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون ترتیب خاصی امتحان کنید تا ببینید آیا آنها برای شما فواید یا تسکین دارند یا خیر.

در یک مطالعه، 32 تمرین متمایز صورت انجام شد، هر کدام حدود یک دقیقه. نمونه‌هایی از تمرین‌های مختلف شامل تمرین‌هایی بود که پایین و بالای گونه، فضای اطراف چشم، خط فک، گردن و میانی پیشانی را هدف قرار می‌دادند.

تمرین ها با نام هایی مانند:

  • بلند کننده گونه
  • بلند کننده ابرو
  • مجسمه سازی گونه های شاد
  • اسکوپ زدن: فک و گردن سفت تر
  • توسعه دهنده معبد
  • پلک بالا سفت تر

1. چشم باز کننده

از انگشتان خود برای ایجاد شکل “دوچشمی” در اطراف ابروها، گونه ها و سراسر صورت خود استفاده کنید. ابروهای خود را بدون چروک شدن بیش از حد پیشانی بالا بیاورید، سپس انقباض کنید و سپس دوباره آنها را بلند کنید. سعی کنید حدود 50 بار تکرار کنید.

2. بالابر پیشانی

انگشتان خود را روی پیشانی خود قرار دهید و در حالی که سعی می کنید پیشانی خود را بلند کنید، فشار کمی وارد کنید. 50 بار تکرار کنید و/یا تا یک دقیقه نگه دارید.

راه دیگر برای انجام این کار این است که هر دو کف دست را روی شقیقه های خود قرار دهید، کف دست خود را به سمت بالا و عقب فشار دهید تا دو طرف صورت خود را بلند کنید، سپس پنج ثانیه نگه دارید و به تکرار ادامه دهید.

3. بلند کننده گونه

دهان خود را کاملا باز کنید، دندان هایتان را روی لب هایتان بپوشانید و گونه هایتان را بلند کنید. 10 ثانیه نگه دارید، سپس به حالت عادی برگردید. سعی کنید 50 بار تکرار کنید. (سعی کنید در حین بلند کردن چنگک نگاه نکنید.)

4. کشش گردن و فک

صورت خود را کمی به سمت بالا خم کنید، سپس چانه خود را با زاویه 45 درجه به سمت بالا و جلو ببرید و به سمت یک شانه به مدت سه ثانیه نگه دارید. به مرکز برگردید، سپس به سمت دیگر تکرار کنید. این کار را 20 بار در هر طرف تکرار کنید، یا سعی کنید یک یا چند دقیقه به طور مستقیم تکرار کنید.

یکی دیگر از راه های خوب برای کشش و تقویت گردن و فک (فقط اگر مشکلی در گردن ندارید) این است که سر خود را تا انتها به عقب خم کنید و نگه دارید و تا یک دقیقه تکرار کنید.

5. لب های پوکر

لب هایتان را جمع کنید، کمی شل کنید و تکرار کنید. تا یک یا چند دقیقه تکرار کنید

چه مدت طول می کشد تا یوگای صورت عمل کند؟

ممکن است لازم باشد حداقل چندین هفته تمرین کنید، احتمالاً در بیشتر موارد بیش از شش هفته، تا نتایجی را مشاهده کنید. اکثر متخصصان یوگای صورت توصیه می‌کنند تا شش روز در هفته و حدود 30 دقیقه در روز تمرین کنید تا این تمرین واقعاً نتیجه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *