قهوه ها

خواص قهوه گانودرما

خواص قهوه گانودرما سبب شده تا این محصول به یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی موجود در بازار تبدیل شود. به طور کلی قارچ گانودرما امروزه به عنوان پادشاه گیاهان شناخته می شود

خواص قهوه گانودرما، شناخت راز سلامتی

خواص قهوه گانودرما سبب شده تا این محصول به یکی از پرطرفدارترین مواد غذایی موجود در بازار تبدیل شود. به طور کلی قارچ گانودرما امروزه به عنوان پادشاه گیاهان شناخته می شود. عموما این قارچ به تنهایی قابل استفاده نیست. چرا که بدن انسان نمی تواند به تنهایی این قارچ را هضم و جذب کند. به همین دلیل امروزه این قارچ با محصولات دیگری از قبیل قهوه سرو می شود. در حال حاضر تنها ۴ کشور در جهان هستند که قادر به فراوری این قارچ هستند. به همین دلیل می توان گفت که این قارچ ارزش بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به بیان خواص قهوه گانودرما خواهیم پرداخت.

قهوه گانودرما

انواع ترکیبات موجود در قارچ گانودرما

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی خواص قهوه گانودرما بپردازیم، بهتر است در وهله اول با ترکیبات موجود در این قارچ ها بیشتر آشنا شویم. به طور کلی وجود ترکیبات گوناگون در این قارچ ها سبب به وجود آمدن خواص ویژه ای در این قارچ شده است. از جمله ترکیبات موجود در قارچ گانودرما می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلی ساکارید
  • تری ترپن
  • ژرمانیوم ارگانیک
  • سوپر اکسید دیسموتاز
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • منیزیم
  • سدیم
  • منگنز
  • آهن
  • روی

 

برای خرید قهوه گانودرما کلیک کنید

خواص قهوه گانودرما

به طور کلی خواص قهوه گانودرما به واسطه ترکیباتی که در این مدل از قارچ ها حضور دارد، تعریف می شود. این قارچ به واسطه ترکیبات مناسبی که دارد امروزه با نام هایی مانند قارچ جان افزا و یا اکسیر جوانی نیز شناخته می شود. از جمله مزایای استفاده از این محصول برای بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از مهمترین خواص قهوه گانودرما تقویت سیستم ایمنی بدن است.‌ به طور کلی درون این قارچ ترکیباتی مانند پلی ساکارید ها حضور دارند. این ترکیبات تا حد قابل توجهی می تواند در بهبود سلامتی افراد و تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار باشد. به طور کلی اکثر افراد زمانی که بدنشان مورد حمله باکتری ها قرار می گیرد، شروع به خوردن انواع آنتی بیوتیک ها می کنند. عموما مصرف داروهای شیمیایی سبب می شود تا حد قابل توجهی میکروب ها و ویروس ها در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند. این در حالی است که ترکیبات موجود در قارچ گانودرما سبب می شود تا میکروب ها و باکتری ها به سرعت نابود شوند و به این ترتیب سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

قهوه گانودرما

کاهش کلسترول و چربی های مضر

از دیگر خواص قهوه گانودرما می توان به حذف چربی های مضر موجود در بدن اشاره کرد. به طور کلی پلی ساکارید های موجود در این قارچ سبب می شوند تا چربی های مضر و کلسترول موجود در رگ ها کاهش پیدا کند‌. حذف این چربی ها می تواند تا حد قابل توجهی در سلامت قلب تاثیر گذار باشد و از سکته قلبی جلوگیری کند.

جلوگیری از تشکیل تومور های سرطانی

از جمله خواص قهوه گانودرما می توان به خاصیت ضد سرطانی آن اشاره کرد. به طور کلی درون ساختار این قارچ ها موادی از قبیل تری ترپن وجود دارد. این ترکیبات در کنار پلی ساکارید ها می تواند تا حد قابل توجهی از رشد سلول های سرطانی در بدن جلوگیری کند. این ماده علاوه بر جلوگیری از سرطان تا حد قابل توجهی می تواند در بهبود دستگاه گوارشی بدن تاثیر گذار باشد.

بهبود گردش خون

از دیگر خواص قهوه گانودرما می توان به بهبود گردش خون اشاره کرد. به طور کلی قارچ گانودرما به علت دارا بودن ژرمانیوم ارگانیک تا حد قابل توجهی در بهبود گردش خون تاثیر گذار است. به طور کلی گردش خون بهتر در افراد سبب می شود تا افراد احساس شادابی بیشتری کنند‌. خون رسانی بهتر به سلول ها سبب می شود تا اکسیژن و آهن بیشتری به آن ها برسد. به این ترتیب افراد پس از مصرف قهوه گانودرما به هیچ عنوان احساس خستگی و یا خواب آلودگی نخواهند کرد.

ضد پیری

یکی از مهمترین خواص قهوه گانودرما، خاصیت ضد پیری این قهوه است. به طور کلی این خاصیت سبب شده تا به این محصول لقب اکسیر جوانی را بدهند. به طور کلی قارچ گانودرما به علت دارا بودن سوپر اکسید دیسموتاز در ساختار خود، بر آنتی اکسیدان های رادیکال آزاد تاثیر بسزایی می گذارد. این ماده تا حد قابل توجهی باعث می شود تا سلول های بدن جوان تر بمانند و از پیر شدن زود هنگام آن ها جلوگیری می کند. به همین دلیل این ماده امروزه به عنوان راز جوانی شناخته می شود.

رشد مو و جلوگیری از التهاب پوستی

از دیگر خواص قهوه گانودرما می توان به تقویت موها و جلوگیری از التهاب های پوستی اشاره کرد‌. علاوه بر موارد ذکر شده این قارچ در ساختار خود از املاح معدنی متعددی مانند منگنز نیز تشکیل شده است. وجود این ماده معدنی سبب می شود تا حد قابل توجهی ریشه های مو تقویت شده و رشد آن ها بهبود پیدا کند. از طرفی این ماده معدنی می تواند تا حد زیادی بر التهاب های پوستی تاثیر گذار باشد.

نکاتی که پس شناخت خواص قهوه گانودرما لازم است بدانید!

پس از آنکه با خواص قهوه گانودرما آشنا شدید حال باید با نکاتی راجع به مصرف این قهوه آشنا شوید. از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان مصرف روزانه

به طور کلی میزان مصرف این قارچ بر اساس توان و ظرفیت هر یک از افراد متفاوت است. عموما مصرف روزانه این قارچ بین ۲ تا ۵ گرم توصیه می شود.

قهوه گانودرما

به طور کلی هنوزه تحقیقات گسترده ای در زمینه تاثیر خواص قهوه گانودرما بر روی زنان باردار انجام نشده است. به همین دلیل اکثر پزشکان توصیه می کنند که زنان باردار و یا زنانی که باید به کودکان شیر بدهند، در مصرف این قهوه ها با احتیاط بیشتری عمل کنند.

تداخل با داروی آسپرین

به طور کلی داروی آسپرین وظیفه رقیق سازی خون را بر عهده دارد. این در حالی است که مصرف قهوه گانودرما سبب می شود تا حد قابل توجهی خون افراد رقیق شود. به این ترتیب این احتمال وجود دارد که افراد با خوردن این قهوه همراه با قرص آسپرین دچار خونریزی های شدید شوند. به همین دلیل کسانی که قرص آسپرین مصرف می کنند، به منظور مصرف قهوه گانودرما حتما با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *