دسته‌بندی نشده

راه های درمان سر درد میگرنی چیست

راه های درمان سردرد میگرنی چیست؟

به طور کلی درمان سردرد میگرنی امروزه به یکی از چالش های جدی مردم تبدیل شده است. امروزه سردرد میگرنی در بسیاری از افراد شایع شده است. بروز این سردرد ها عموما عصبی بوده و به صورت ضربان دار شایع است. عمدتا سردرد های میگرنی با شدت بالا در میان افراد به نشانه هایی از قبیل حالت تهوع و حساسیت به نور و صدا همراه است. به گونه ای که کوچکترین صدا و یا نور می تواند افراد را به درد های بسیار شدیدی مبتلا کند. به همین دلیل درمان این سردردها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. عموما امروزه راهکارهای متفاوتی برای درمان سردرد میگرنی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

دلایل بروز سردرد میگرنی چیست؟

پیش از آنکه بخواهیم به بیان راهکار های درمان سردرد میگرنی بپردازیم، بهتر است در وهله اول با دلایل بروز این سردرد ها بیشتر آشنا شویم. به طور کلی عوامل مختلفی در بروز سردرد های میگرنی تاثیر گذار است. از جمله مهمترین این عوامل می توان به ژنتیک اشاره کرد. به طور کلی میگرن به عنوان یکی بیماری موروثی نیز شناخته می شود. از دیگر دلایل بروز میگرن در افراد سطح استروژن است. چرا که عموما این بیماری در زنان شایع است. از دیگر عوامل بروز میگرن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• بی خوابی
  • گرسنگی
  • مواد غذایی تند
  • انواع سردرد میگرنی

برای درمان سردرد میگرنی باید با انواع مختلف آن آشنا شوید. به طور کلی امروزه انواع گوناگونی از سردردهای میگرنی در افراد شایع شده است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• میگرن همراه با توهم
  • میگرن بدون توهم
  • میگرن استفالژیک
  • میگرن همی پلژیک
  • میگرن چشمی

راه های درمان سردرد میگرنی

به طور کلی امروزه راهکارهای متفاوتی برای درمان سردرد میگرنی توصیه شده است. عموما هر یک از این راهکارها تا حد قابل توجهی می توانند در تسکین دردهای میگرنی موثر واقع شوند از جمله این راه کارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داروهای مسکن شیمیایی

از جمله راهکارهای درمان سردرد میگرنی می توان به داروهای مسکن شیمیایی اشاره کرد. به طور کلی داروهای مختلفی جهت تسکین درد های میگرنی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

• استامینوفن
  • آسپرین
  • ناپروکسن
  • ایبوپروفن

اگرچه این داروها می توانند تا حد قابل توجهی در درمان سردرد میگرنی تاثیر گذار باشد اما استفاده از این داروها عوارضی را نیز به همراه دارد. از جمله این عوارض می توان به مسمومیت، زخم معده و …‌ اشاره کرد.

از دیگر داروهای شیمیایی که برای درمان سردرد میگرنی مورد استفاده قرار می گیرد، می توان به داروهای تریپتان اشاره کرد. این داروها نیز در درمان میگرن موثر هستند. اما با این وجود استفاده از آن ها برای افرادی که دارای بیماری های قلبی هستند، توصیه نمی شود. عموما مصرف این دارو ها توسط افراد دارای بیماری های قلبی، حالت تهوع و درد قفسه سینه را به دنبال دارد.

طب سوزنی

از دیگر راهکارهای درمان سردرد میگرنی می توان به طب سوزنی اشاره کرد. اگرچه این روش درمانی، توسط پزشکان تایید نشده است، اما استفاده از آن در برخی از بیماران تاثیر بسزایی گذاشته است. عموما با این روش عصب هایی که دائما درد را منتشر می کنند، تحریک می شوند. تحریک این اعصاب عموما به وسیله سوزن های بسیار ریزی انجام می پذیرد. این سوزن ها در بخش های مختلفی از بدن درون پوست قرار گرفته و عصب ها را تحریک می کنند. این روش تا حدی می تواند در درمان سردرد های میگرنی موثر واقع شود.

پک های گیاهی

از دیگر راه های درمان سردرد میگرنی می توان به پک های گیاهی اشاره کرد. به طور کلی استفاده از این پک ها تا حد قابل توجهی می تواند در اشکین و بهبود درد های میگرنی موثر واقع شود. عموما این پک ها عوارضی نداشته و به همین دلیل اکثر پزشکان استفاده از این پک ها را در دستور کار خود قرار داده اند. از جمله معروف ترین و بهترین پک های درمانی موجود در بازار می توان به پکیج هایی اشاره کرده که در ساختار آن ها سبوس برنج، سیر سیاه و قارچ گانودرما حضور دارد. در ادامه به بررسی خواص این پک های گیاهی خواهیم پرداخت.

تاثیر پک های گیاهی در درمان سردرد میگرنی

همانطور که گفته شد، در ساختار پک های گیاهی که به منظور درمان سردرد میگرنی مورد استفاده قرار می گیرند، باید سبوس برنج، سیر سیاه و قارچ گانودرما حضور داشته باشد. ترکیب این سه ماده تا حد زیادی می تواند در درمان میگرن موثر واقع شود. در ادامه به بیان تاثیر این سه ماده خواهیم پرداخت:

قارچ گانودرما

از جمله موادی که تاثیر بسیار زیادی بر سلامت و همچنین درمان سردرد میگرنی دارد، می توان به قارچ گانودرما اشاره کرد. قارچ گانودرما از جمله مواد غذایی است که قدمت آن به بیش از هزار سال می رسد. امروزه متخصصان بسیاری بر روی خواص این قارچ کار می کنند. وجود ترکیباتی مانند تری پنوئید ها و پلی ساکارید ها و همچنین آنتی اکسیدان سبب شده تا این قارچ به عنوان اکسیر جوانی معرفی شود. امروزه این قارچ بسیار کمیاب است و به سختی یافت می شود. عموما مصرف این قارچ به تنهایی میسر نیست و باید به همراه قهوه و یا شکلات مصرف شود.

سبوس برنج

یکی از محصولاتی که در درمان سردرد میگرنی موثر است، سبوس برنج است. همانطور که گفته شد، یکی از دلایل بروز سردرد میگرنی در افراد اضطراب و استرس است. بنابراین تا حد قابل توجهی این نیاز می شود که استرس افراد کاهش پیدا کند. این ماده حاوی ویتامین گروه B است. این ماده تا حد قابل توجهی می تواند در افزایش نشاط و سلامتی افراد و همچنین کاهش سطح اضطراب و استرس موثر واقع شود.

سیر سیاه

از دیگر موادی که در درمان سردرد میگرنی موثر است می توان به سیر سیاه اشاره کرد. این ماده می تواند تا حد قابل توجهی از التهاب مغز جلوگیری می کند. این عامل می تواند بر اعصاب مغز تاثیر بسزایی داشته باشد. به این ترتیب استفاده از این ماده علاوه بر کاهش دردهای میگرنی می تواند تا حد قابل توجهی از بروز پارکینسون در افراد جلوگیری کند.