خواص درمانی, شناخت و درمان بیماری

زودانزالی و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید!

زودانزالی و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید!

زودانزالی امروزه به یکی از اختلالات موجود در آقایان تبدیل شده است. به طور کلی این اختلال می تواند تا حد قابل توجهی در زندگی زناشویی و روابط عاطفی زوجین تاثیر بگذارد. به طور کلی محققین با بررسی بیش از ۵۰۰ زوج این نکته را دریافتند که زمان انزال در آقایان از بین ۵.۵ تا ۱۰ دقیقه می تواند متغیر باشد

زودانزالی و هر آنچه که باید راجع به آن بدانید!

زودانزالی امروزه به یکی از اختلالات موجود در آقایان تبدیل شده است. به طور کلی این اختلال می تواند تا حد قابل توجهی در زندگی زناشویی و روابط عاطفی زوجین تاثیر بگذارد. عمدتا در هنگام نعوظ رگ های آلت تناسلی مردان مسدود می شود. به این ترتیب زمانی که در فرد انزال صورت می گیرد، پس از مدتی رگ های مسدود شده آزاد می شوند و خون مجدد به جریان می افتد. بنابراین زمانی که فرد دچار اختلال در انزال خود می شود، نمی تواند به طور کامل و کافی از سکس با زوج خود لذت ببرد. بنابراین می توان گفت که این اختلال می تواند تا حد قابل توجهی زندگی زناشویی را تحت شعاع قرار دهد. اما نگران نباشید زود انزالی با روش های گوناگونی قابل درمان است که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

 

یگ پک تقویتی دکتر بیز را به شما پیشنهاد میکنیم برای خرید کلیک کنید.

زمان زود انزالی

به طور کلی محققین با بررسی بیش از ۵۰۰ زوج این نکته را دریافتند که زمان انزال در آقایان از بین ۵.۵ تا ۱۰ دقیقه می تواند متغیر باشد. بنابراین در صورتی که انزال در فرد زودتر از این زمان اتفاق بیفتد، فرد دچار اختلال زود انزالی شده است. البته لازم به ذکر است که این اختلال هم در آقایان و هم در خانم ها دیده می شود. اما در سال های اخیر این اختلالات بیشتر در آقایان مطرح شده است. به همین دلیل امروزه اکثر راه های درمان مبتنی بر آقایان است‌.

علت زود انزالی چیست؟

پیش از آنکه به بررسی راهکارهای درمانی زود انزالی در آقایان بپرداریم، بهتر است در وهله اول با دلایل به وجود آمدن این اختلالات بیشتر آشنا شویم.‌به طور کلی با شناخت دلایل می توان به راحتی این اختلالات را درمان کرد. از جمله دلایل بروز این اختلال در آقایان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استرس

از جمله مهمترین دلایل زود انزالی در افراد می توان به استرس اشاره کرد. همانطور که می دانید امروزه به علت شرایط و مشکلات جامعه، همواره افراد تحت استرس قرار دارند. استرس شدید در افراد سبب می شود تا این اختلال به وجود آید.

سن

از دیگر دلایل زودانزالی در افراد می توان به سن اشاره کرد. به طور کلی این اختلال می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. اما با توجه به تحقیقات انجام شده، افزایش سن می تواند سبب بروز این اختلالات در افراد شود.

خود ارضایی

از جمله دلایلی که در زودانزالی تاثیر دارد نی توان به خود ارضایی اشاره کرد. به طور کلی بسیاری از افراد در سنین نوجوانی نسبت به خود ارضایی اقدام می کنند. اما این پدیده زمانی باعث بروز مشکلات می شود که افراد بخواهند برای پنهان کردن، آن عمل را هر چه سریع تر انجام دهند. به این ترتیب با تکرار این عمل در دراز مدت افراد دچار اختلالات شدید جنسی می شوند.

سرکوب میل جنسی

از دیگر عواملی که بر زودانزالی تاثیر می گذارد، می توان به سرکوب میل جنسی در افراد اشاره کرد. به طور کلی بسیاری از افراد در هنگام مواجه با این مشکل، شروع به سرکوب کردن میل جنسی خود می کنند. این کار باعث می شود که اختلال جنسی در آن ها بروز کند.

تصورات غلط

برخی از افراد گمان می کنند که باید یک رابطه جنسی بدون انزال را تجربه کنند. عمدتا افرادی که با این طرز تفکر وارد رابطه جنسی می شوند، پس از گذشت زمان و برآورده نکردن تصورات خود، به سر خوردگی دچار می شوند. این عامل می تواند باعث کاهش اعتماد بنفس افراد شود و در دراز مدت تاثیر بسزایی در زود انزالی آن ها داشته باشد‌.

راه های درمان زود انزالی

همانطور که گفته شد، به منظور درمان زود انزالی عموما راه های گوناگونی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

معاشقه قبل از سکس

به طور کلی یکی از راه های جلوگیری از زود انزالی معاشقه است. به طور کلی معاشقه آرام و به دور از هیجان می تواند تا حد قابل توجهی سطح استرس بین افراد را پایین آورد. عمدتا با انجام معاشقه های طولانی آرامش بر افراد حاکم شده و به خوبی می توانند خود را در هنگام دخول کنترل کنند‌. بدیهی است که در هنگام معاشقه بین زوجین نباید دخولی صورت گیرد. عمدتا در هنگام این عمل، زوجین از طریق لمس کردن، ماساژ دادن و نوازش می توانند تا حد قابل توجهی استرس و اضطراب خود را کاهش دهند.

استوپ استارت

از دیگر راهکارهای جلوگیری از زود انزالی در آقایان می توان به اجرای روش استاپ استارت اشاره کرد. به طور کلی انزال زمانی اتفاق می افتد که مایع منی از آلت تناسلی مرد خارج شود. بنابراین با جلوگیری از خارج شدن مایع منی می توان تا حد قابل توجهی در افزایش زمان انزال موفق شد. به طور کلی در این روش زمانی که مرد انزال خود را احساس کرد، دخول را متوقف کرده و آلت خود را خارج می کند. به این ترتیب چند لحظه صبر می کند تا احساس انزال از او جدا شود و سپس مجدد عمل دخول را تکرار می کند.

استفاده از کاندوم

از دیگر راهکارهای جلوگیری از زودانزالی می توان به استفاده از کاندوم اشاره کرد. به طور کلی کاندوم های گوناگونی برای تاخیر در انزال روانه بازار شده اند. برخی از انواع این کاندوم ها دارای تاخیر فیزیکی و برخی دیگر هم دارای تاخیر فیزیکی و هم دارای تاخیر شیمیایی هستند. به طور کلی برای تولید کاندوم ها از لاتکس استفاده می شود. به منظور تاخیر شیمیایی عمدتا دردن کاندوم ها موادی مانند بنزوکائین و لیدوکائین استفاده می شود‌. این مواد می توانند تا حد قابل توجهی در افزایش زمان انزال موثر واقع شوند. عمدتا توصیه می شود به منظور تاثیر گذاری بیشتر چند دقیقه قبل از دخول از کاندوم استفاده شود.

درمان گیاهی

از دیگر راه های درمان زودانزالی می توان به درمان های گیاهی اشاره کرد. برخی از افراد به درمان های گیاهی اعتقادی ندارند و همین امر موجب شده تا از این درمان ها فاصله بگیرند. این در حالی است که درمان های گیاهی در مقایسه با درمان های شیمیایی عملکرد بهتری را از خود نشان داده اند. اما این درمان ها عمدتا در دراز مدت جوابگو هستند و ممکن است دوره درمان در برخی از افراد چندین ماه به طول بیانجامد. عموما در این درمان ها از دمنوش های گوناگونی مانند دمنوش زنجبیل و عسل، دمنوش گل میخک و دمنوش گل گاو زبان تجویز می شود.

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *