دانستنی

۷ علت لزوم استفاده از تصفیه آب خانگی

امروزه استفاده از تصفیه آب خانگی به یکی از راه ها برای افزایش سلامتی خانواده ها شناخته می شود. در جامعه امروزی با افزایش جمعیت و همچنین صنعتی شدن جوامع همواره این احتمال وجود دارد که درون آب مورد استفاده املاح سنگین و مضری وجود داشته باشد. اگرچه وجود املاح معدنی درون آب شرب می تواند تا حد قابل توجهی به سلامت افراد کمک کند. اما وجود درصد زیادی از برخی از املاح معدنی مانند سرب سبب می شود تا سلامت خانواده ها به خطر بیفتد. به همین دلیل امروزه توصیه می شود جهت حفظ سلامت خانواده ها از خوردن آب لوله کشی شده به طور مستقیم خودداری کنید. برای اینکار می توانید از بطری های آب معدنی و یا تصفیه آب خانگی استفاده کنید.

از تصفیه آب خانگی استفاده کنیم یا آب معدنی؟

یکی از سوالاتی ذهن بسیاری از مردم را به خود درگیر کرده است، استفاده تصفیه آب خانگی و یا آب معدنی برای شرب است. اگر بخواهیم از منظر اقتصادی به این قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که استفاده از سیستم های تصفیه آب در منازل علاوه بر حذف املاح مضر می تواند تا حد قابل توجهی به حفظ سرمایه خانواده ها کمک کند. در شرایط فعلی آب معدنی از ارزش نسبتا بالایی برخوردار است. از طرفی بطری های آب معدنی سلامت محیط زیست را به خطر می اندازند. به همین دلیل بهتر است برای حفظ محیط زیست از سیستم های تصفیه آب در منازل استفاده شود.

نحوه عملکرد سیستم های تصفیه آب

پیش از آنکه بخواهیم به بررسی دلایل استفاده از سیستم تصفیه آب خانگی بپردازیم، بهتر است در ابتدا با نحوه عملکرد این سیستم ها بیشتر آشنا شویم. به طور کلی سیستم های تصفیه خانگی در چند مرحله به تصفیه آب شهری می پردازند.در مرحله اول این سیستم ها، آب از طریق لوله ها وارد دستگاه می شود و در وهله اول از فیلتر های الیافی عبور می کند. این فیلتر ها وظیفه دارند تا ذرات درشت موجود در آب را جدا کنند. در مرحله بعد آب به سمت دو فیلتر کربنی هدایت می شود. این فیلتر ها وظیفه دارند تا مواد شیمیایی موجود در آب به خصوص کلر را از آن حذف کنند.

در مرحله بعد، آب از فیلتر های ممبران و همچنین پست کربن جهت حذف ترکیبات موجود در آب و آلاینده های تاثیر گذار بر طعم و مزه آب عبور داده می شود. در آخر آب تصفیه شده از فیلترهای مینرال ( معدنی) عبور داده می شود. عبور آب از این فیلتر ها سبب می شود تا حد قابل توجهی مواد معدنی مورد نیاز آب تامین گردد. چرا که وجود این مواد در آب برای حفظ سلامتی افراد لازم و ضروری به شمار می رود.

 

برای خرید دستگاه تصفیه آب کلیک کنید .

 

دلایل نیاز به تصفیه آب خانگی

به طور کلی در جوامع صنعتی، همواره باران های اسیدی در کنار مواد شیمیایی سبب آلوده شدن آب شرب شهری می شود. به این ترتیب استفاده از سیستم تصفیه آب خانگی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. از جمله دلایل اصلی استفاده از سیستم های تصفیه آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حذف کلر

به طور کلی به منظور گندزدایی آب های شهری همواره از مقداری کلر استفاده می شود. عمدتا استفاده از کلر برای شرب نیست. به همین دلیل این نیاز وجود دارد نسبت به تصفیه آب خانگی اقدام شود.

حذف سرب

از دیگر مواردی که سبب لزوم استفاده از تصفیه آب خانگی می شود، می توان به سرب موجود در آب شهری اشاره کرد. به طور کلی سرب از جمله املاح معدنی سنگین به شمار می رود. این ماده تا حد قابل توجهی بر عملکرد مغز به خصوص در سنین کودکی تاثیر می گذارد. همواره مقدار کمی از این ماده در آب شرب شهری حضور دارد. بنابراین مصرف مداوم آب شهری می تواند تا حد قابل توجهی سبب بیماری در افراد شود. به همین دلیل توصیه می شود حتما پیش از مصرف آب شهری، حتما آن را تصفیه کنید.

جلوگیری از بروز سرطان

به طور کلی تصفیه آب خانگی سبب می شود تا از انواع سرطان جلوگیری شود. امروزه یکی از دلایل اصلی سرطان، املاح معدنی موجود در آب شرب شهری است. وجود این املاح بیش از حد مجاز سبب می شود تا به طور قابل توجهی عملکرد سلول های بدن مختل شود. به این ترتیب در برخی از اندام ها مانند پستان، مثانه، روده و… شاهد افزایش سلول ها و در نتیجه سرطان خواهیم بود.

جلوگیری از میگرن های عصبی

از دیگر مزایای استفاده از تصفیه آب خانگی می توان به حفظ سلامتی و جلوگیری از میگرن های عصبی اشاره کرد. به طور کلی بخش زیادی از مغز را آب تشکیل داده است. بنابراین خوردن آب سالم لازم و ضروری به شمار می رود. عمدتا کلر موجود در آب شهری می تواند تا حد قابل توجهی بر عملکرد مغز تاثیر گذاشته و باعث میگرن های عصبی شود. این در حالی است که تصفیه کردن آب سبب می شود تا حدود ۹۵ درصد کلر های موجود در آب از بین بروند.

حفظ طعم و مزه غذاها

به طور کلی استفاده از تصفیه آب خانگی سبب می شود تا آلاینده های موجود در آب که سبب بد بو و بد طعم شدن آن می شوند از بین روند. به این ترتیب زمانی که با استفاده از آب تصفیه شده غذایی را طبخ می کنید، به راحتی می توانید عطر و طعم واقعی آن را احساس کنید.

کاهش هزینه ها

از دیگر دلایل لزوم استفاده از تصفیه آب خانگی می توان به کاهش هزینه ها اشاره کرد. برخی از افراد به جای استفاده از سیستم های تصفیه آب، از آب معدنی استفاده می کنند. این در حالی است که استفاده از این آب ها علاوه بر به خطر انداختن محیط زیست می تواند تا حد قابل توجهی هزینه های خانوار ها را افزایش دهد. این در حالی است که استفاده از سیستم های تصفیه آب، نیاز به یک هزینه اولیه و تعویض ماهانه فیلتر ها دارد.

کاهش بیماری های ناشی از انگل ها

به طور کلی برخی از انگل های موجود در آب شهری در برابر کلر از خود مقاومت نشان می دهند. این انگل ها با ورود به بدن می توانند درون دستگاه گوارشی مانند معده و روده سبب ایجاد انواع مختلفی از بیماری ها شوند. استفاده از فیلتر های UF در سیستم های تصفیه آب خانگی سبب می شود تا این انگل ها از آب شرب جدا شده و وارد بدن نشوند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *